Uw Webmaster
Wat achtergrond informatie van uw webmaster
Net na de landing op Heraklion
Ik ben van kinds af aan geinteresseerd in de luchtvaart, maar ook techniek en hoogfrequent radio communicatie techniek
Na mijn opleiding aan de HTS ben ik gaan werken als systeemontwerper van radarsystemen bij Hollandse Signaal Apparaten waar ik 6 jaar gewerkt heb
Met een periode van ander werk ben ik in 1990 gaan werken bij
LVB (later LVNL) op Schiphol waar ik 10 jaar gewerkt heb als Hoofd Radar
Schiphol.
Hier was ik verantwoordelijk voor het beheer en het gebruik
van de radarsystemen die gebruikt worden door Schiphol maar ook door defensie,
en Eurocontrol
In die tijd heb ik mijn kennis op het gebied van radar maar
ook het operationele gebruik van radar voor luchtverkeersleidingsdoeleinden
opgedaan.
Vanaf 2000 ben ik gaan werken bij Incident Investigation van
LVNL waar ik deelnam en leiding gaf aan onderzoeken van veiligheids incidenten.
Ik ben enkele jaren lid geweest van het Eurocontrol SSIG, waar ik mede de start
heb gegeven aan het Eurocontrol programma voor de preventie van airspace
infringements.
Vanaf 2004 ben ik betrokken geraakt bij onderzoek naar airspace infringements
Vanaf 2007 was ik leider van het onderzoek naar airspace infringements en heb ik
vele vliegers benaderd die een infringement
gemaakt hadden, dat heb ik tot en met 2009 zeer intensief gedaan
Na 2009 ben ik door reorganisatie, waar de afdeling Incident Investigation geliquideerd is, gestopt met werken bij LVNL.
In1988 ben ik begonnen met het behalen van mijn brevet. Na
mijn brevet (RPL) behaald te hebben ben ik gestart met opleiding voor CPL + IF
waarvoor ik de theorie met succes behaald heb.
Dat was toen ook aanleiding om mijn PPL brevet te behalen om zodoende de theorie
waarvoor ik geslaagd was geldig te houden.
Ik heb wel wat praktijk CPL + IF gelest maar uiteindelijk daarmee niet
doorgegaan vanwege de hoge kosten.
Als sportvlieger heb ik veel in Nederland gevlogen en vanaf
2004 ben ik mee gaan doen aan clubvluchten naar het buitenland
Het internationaal vliegen is een hele nieuwe ervaring en heeft me goed geleerd
hoe enorm groot de verschillen zijn met vliegen in Nederland.
Mijn mooiste en tevens ook verste vlucht is geweest naar Griekenland met als verste bestemming Heraklion (Kreta)
Dit zijn de velden waar ik ben geweest
Hier wat verslagen van een aantal van mijn vluchten
My Other Hobby, Flying |
|
My VFR flight to Greece 20-7-2004 | |
My VFR flight to Spain/Portugal 9-8-2005 | |
My VFR flight to Bulgaria in 2007 21-2-2013 |
|
|
En dit is mijn club waar ik jaren lid van ben geweest